fredag 26 juli 2013

Vad är du för tecken?


Vad man är född i för tecken är en fråga som kanske tillhör barndomen eller den tid då de allra första tjej- respektive killbacillerna började smitta av sig. Eller så tänker i alla fall jag mig den frågan som en ganska utsliten och klichéartad raggningsreplik. Men om jag mot förmodan skulle få frågan idag så skulle jag nog svara "Korset". "Korset? Det är väl inget tecken?" "Nej, det är inget zodiaktecken. Men jag är född i vågen med återfödd i korsets tecken." Nu står ju vågen för balans, och jag är nog en ganska balanserad person som har lätt för att se saker ur flera perspektiv, men jag tror inte på zodiaktecken som något som direkt påverkar mitt liv. Korset, däremot, har haft en genomgripande påverkan på mitt liv och i synnerhet meningen med mitt liv. Så frågar du vad jag är för tecken så blir svaret "Korset".

Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar