måndag 6 maj 2013

Här står jag och predikar

Här står jag och predikar
Men vem är det som talar
Vem är det som säger det jag säger
Jag
Du
Jesus
Gud
Munnen säger vad hjärtat är fullt av
Men vem har lagt dit det

Om någon uppstod för tvåtusen år sen
Blir det mer sant ju fler som påstår det
Om ett träd faller i skogen och ingen ser det
Har det hänt då
Ligger sanningen i betraktarens öga
Eller öra
Eller går det in och ut igen

Eller lever vi i konsekvensen av det skedda
Så att tro och vantro gör både gud och avgud
Finns vi för att gud finns
För att gud är att finnas
Ett jag och ett vara
En vilja och en avsikt
En kraft och en rörelse

Jag är den jag är
Och kommer att vara
Jag var den som dog
Men se jag lever
I evigheters evighet
Och du som trodde det
Varför trodde du
Varför ville du leva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar